fbpx

דשא סינטטי ברחובות

דשא סינטטי, או דשא מלאכותי, הוא אלטרנטיבה שרמת הפופולריות שלה הולכת וגוברת על פני דשא טבעי. ניתן להניח את הדשא הסינטטי במדשאות פרטיות, במגרשי ספורט ובעצם בכל מקום בו עד כה היה מוצב דשא טבעי. בשנים האחרונות החל להתפתח טרנד של הנחת דשא סינטטי ברחובות ערים, במיוחד במדינות חמות ויבשות, על מנת להוסיף מעט תחושה ירוקה למרחב האורבני.

ישנם מספר חומרים שונים המרכיבים את הדשא הסינטטי, כאשר היחס ביניהם משתנה לפי היצרן והדגם הספציפי. סיבי הדשא עשויים מפולימרי פלסטיק כמו פוליאתילן או פוליפרופילן. סיבי הדשא מחוברים לבסיס, שהוא בד ארוג, עשוי בדרך כלל פוליפרופילן. האריג מהווה בסיס יציב וחסין מים ולחות עליו יושבים סיבי הדשא.

חלק מסוגי הדשא הסינטטי מכילים גם מילוי גומי או חול, היושבים בבסיסו. מילוי גומי נועד להוסיף ריפוד ותמיכה לסיבי הדשא מפלסטיק, על מנת להאריך את חיי הדשא, והוא יכול להיות עשויים מגומי ממוחזר כמו למשל מצמיגים ישנים. מילוי חול משמש להוספת משקל נוסף לבסיס הדשא על מנת להעצים את היציבות שלו, דבר החשוב במיוחד כאשר הדשא משמש למטרות כמו מגרשי ספורט או אזורים בהם יש תנועת הולכי רגל מרובה.

מהם היתרונות של דשא סינטטי

דשא סינטטי מחזיק ביתרונות רבים על פני דשא טבעי:

  1. הדשא הסינטטי מצריך רמה נמוכה ביותר של תחזוקה. הוא אינו דורש השקיה, כיסוח או דישון. בנוסף, במקרה והוא מתלכלך ניתן לנקות אותו בקלות עם מפוח עלים או צינור מים.
  2. דשא סינטטי מאוד עמיד ביחס לדשא טבעי. זו הסיבה שמתאים במיוחד להניח דשא סינטטי ברחובות, היות והוא יכול לעמוד בתנועה רבה של הולכי רגל על פניו מבלי להתבלות מהר.
  3. דשא סינטטי חסכוני ביותר במים, הוא לא מצריך השקיה בכלל. הדבר חשוב ביותר במקומות חמים ויבשים, בהם יש מצוקת מים.
  4. דשא סינטטי הוא פתרון אסתטי מאוד על פני דשא טבעי. הוא מעוצב ומיוצר כך שהוא יכול להידמות לדשא טבעי הן במראה והן בתחושה. בנוסף, היות והוא אינו צמח, הוא שומר על מראה רענן ויפה לכל אורך השנה, ולא נובל או מצהיב.
  5. הדשא הסינטטי הוא היפר אלרגני. זאת אומרת, שמתאים במיוחד להניח דשא סינטטי ברחובות משום שהוא לא יעורר תגובה אלרגית לאלו הרגישים לאבקני הדשא הטבעי.
  6. לדשא הסינטטי יתרון אקולוגי על פני הדשא הטבעי, משום שהוא אינו דורש שימוש בדשן או מדבירים מסוגים שונים שעלולים לפגוע במרקם האקולוגי סביבו.

הסוגים השונים של דשא סינטטי

אם אתם מחפשים דשא סינטטי ברחובות, דעו כי ישנם מספר סוגים המיוצרים ומסופקים על ידי חברות בארץ. להלן כמה מן הסוגים הנפוצים והפופולריים ביותר:

  1. דשא פוליאתילן – סוג הדשא הנפוץ ביותר, המשמש לרוב למדשאות בתים פרטיים, הוא ידוע בשל מראהו הטבעי ורכות להביו.
  2. דשא פוליפרופילן – לרוב זהו סוג פחות רך אך גם יותר זול, ולכן נפוץ בעיקר באזורים מסחריים ומגרשי ספורט, בשל חוזקו ובשל העמידות שלו.
  3. דשא ניילון – זהו הסוג המתאים ביותר להנחת דשא סינטטי ברחובות, זאת משום שהוא הסוג החזק והעמיד ביותר, המתאים לשאת בתנועה רבה של הולכי רגל.
  4. דשא ידידותי לחיות מחמד – סוג זה של דשא נועד להיות עמיד ונוח לניקיון, עשוי לרוב מחומרים פלסטיים אליהם לעיתים מוסיפים חומרים אנטי מיקרוביאליים על מנת לדחות ריחות בלתי נעימים ולמנוע הצטברות חיידקים.

    ראו גם מדריך להתקנת דשא סינטטי
דשא סינטטי ברחובות

השאירו פרטים, ונגיע עוד היום למדידות!

לפרטים נוספים ולקבלת הצעת מחיר, נא השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

[leadercf7 campid="7338"]
דרג עמוד זה page