fbpx

התקנת גדר במבוק – מה חשוב לדעת?

התקנת גדר במבוק היא פתרון מצוין לבעלי בתים המחפשים דרך לשדרג את החצר או הגינה שלהם. גדר זו מציעה שילוב מושלם של אסתטיקה, עמידות וחיסכון. בזכות יופייה הטבעי וגמישותה העיצובית, גדר במבוק הפכה לבחירה פופולרית בקרב בעלי בתים רבים. היא מתאימה למגוון סגנונות עיצוב, מסורתיים ומודרניים כאחד, ומאפשרת יצירת אווירה ייחודית בחצר הפרטית. מעבר ליתרונותיה האסתטיים, היא מציעה יתרון כלכלי משמעותי: היא נגישה מבחינת מחיר ודורשת מעט מאמץ בהתקנה ובתחזוקה. בפסקאות הבאות נסקור את היתרונות הרבים של התקנת גדר במבוק ונציע טיפים מעשיים להתקנה מוצלחת בחצר או בגינה שלכם.

היכן ניתן להתקין גדר במבוק?

גדר במבוק היא פתרון גמיש ורב-תכליתי שניתן להתקין במגוון מרחבים ביתיים וחיצוניים. בעוד שהשימוש הנפוץ ביותר הוא בגינות, אפשרויות ההתקנה מרחיקות לכת הרבה מעבר לכך. בעלי בתים יכולים ליהנות מיתרונותיה של גדר הבמבוק במרפסות, יוצרים פינה אינטימית ומוצלת. על גגות, הגדר יכולה לשמש כמחסום רוח אסתטי או ליצירת אזורי פרטיות. בחצר האחורית, גדר במבוק יכולה להסתיר אזורי אחסון או לחלק את המרחב לפינות שונות. אפילו בתוך הבית, גדר במבוק יכולה לשמש כמחיצה דקורטיבית בין חדרים או כרקע ייחודי לפינת עבודה. כשמדובר בהתקנת גדר במבוק, חשוב לוודא שיש תשתית מתאימה – בין אם זו גדר קיימת או מסגרת שנבנתה במיוחד לצורך זה.

התקנת גדר במבוק על בסיס קיים

ככל ועומדת ברשותכם התשתית המתאימה להתקנת גדר כמו גדר תומכת מכל סוג שהוא או כל דבר בסגנון, לרבות מעקה מרפסת או חומה יציבה, יש להניח את גדר הבמבוק כך שתשען על התשתית ולהשחיל טיל (חוט ברזל גמיש) בין עמודת הבמבוק לבין התשתית. הטיפ שלנו – למתוח היטב את גליל הבמבוק ולוודא שהוא פרוש באופן אחיד ושווה לאורך השלד הקיים. כך, הגדר תראה מקצועית ומסודרת. מדובר במלאכה קצרה ולא מורכבת, ואין צורך לחשוש מעשייתה בעצמכם. יש שימליצו להשתמש באזיקונים במהלך ההתקנה, אך לעיתים לאזיקונים אלו נטייה להתייבש בחשיפה לשמש חזקה ויוקדת, ועל כן השימוש בהם פחות מומלץ.

התקנת גדר במבוק ללא כל בסיס קיים

גם במידה ולא עומדת ברשותכם התשתית הנדרשת לצורך התמיכה בגדר הבמבוק, אל דאגה, התקנת גדר במבוק עדיין אפשרית בהחלט. עם זאת, במצב זה לא מומלץ לגשת לעניין בגפכם. לפיכך, רצוי לקרוא לבעל מקצוע אשר יקבע עמודי ברזל לצורך ההתקנה, ימתח את הטיל בין עמודי הברזל ואליו יחבר את גדר הבמבוק הרצויה.

התקנה מקצועית של גדרות במבוק ניתן למצוא אצל "שירת העשבים", העוסקת במגוון רחב של מוצרי גן. בכל אופן, אין מדובר בשירות יקר במיוחד, ומחיר סביר בעבור התקנת גדר במבוק על שלד קיים יהא כ-100 ₪ כולל החומרים הנדרשים. כאשר אין כל בסיס קיים, במרבית המקרים הדבר עשוי לעלות עד לכ-300 ₪.

גדר במבוק – פתרון וורסטלי, עמיד ונגיש

התקנת גדר במבוק טומנת בחובה יתרונות רבים ומגוונים. עם זאת, נראה כי שניים מיתרונותיה הבולטים והמובהקים הם עמידותה והוורסיטיליות שלה. על אף מחירה הנגיש, גדרות הבמבוק מאופיינות באורך חיים משמעותי, ושרידות אמיתית בפני תנאי מזג האוויר הישראליים השונים. בין אם רכשתם גדר במבוק מסוג ערבה, במבוק מושחל, במבוק צהוב או סינטטי – ניתן להיות סמוכים ובטוחים כי גדר הבמבוק תעמוד בפני כל אתגר מזג אוויר העומד בפניה; בין אם מדובר בגשם זלעפות, רוחות חזקות או אור שמש עוצמתי – גדר הבמבוק תעמוד באתגר. על אף האמור, בתנאי חוץ לרוב נעדיף קני במבוק עבים יחסית, אשר נחשבים כעמידים יותר. ככלל – גדרות במבוק בקוטר של כ-22 מ"מ מהוות את האיזון המושלם בין עמידות, הרושם שהן יוצרות ומחירן.

גדר הבמבוק מאפשרת מגוון רחב של אפשרויות עיצוביות שונות לגינה. ניתן להתקין גדר במבוק בעלת מרווחים צפופים, הנותנת תחושת פרטיות; ניתן להתקין גדר במבוק בעלת מרווח גדול כדי ליצור תחושת חלל מרווחת ופתוחה; ניתן להתקין במבוק בצורות מסוגננות יותר, המאפשרות עיצוב ייחודי לגינתכם.

וורסטיליות הבמבוק מאפשרת גם שימושים שונים – בין אם תרצו ליצור חציצה בין גינתכם ובין גינת שכינכם, תרצו לתחום שטח בגינה, או לחצות חלל גדול למספר חללים קטנים, תרצו לבנות סככה מהממת במרפסת – כל אלו ניתנים לביצוע קליל ועיצובי בעזרת גדר במבוק.

סוגים שונים של במבוק

לאחר שמדדנו את השטח והבנו מהו גודל הגדר שאנו צריכים, נשאל מהו סוג הבמבוק המדויק לנו. בחנויות המתמחות בגדרות במבוק כדוגמת החנות האינטרנטית "שירת העשבים" ניתן למצוא מגוון רחב של גדרות במבוק שונות. כאמור, רצוי להתאים את סוג גדר הבמבוק לצורך השימוש הייחודי בו. לעיתים, במבוק צהוב הוא זה שיהווה הבחירה העיצובית המיטבית; לעיתים דווקא גדר במבוק מסוג ערבה תהא הבחירה העיצובית הטובה ביותר; במבוק סינטטי יהא העדיף ביותר כאשר אנו צפויים להתמודד עם תנאי מזג אוויר בעייתיים. בכל מקרה, נראה כי בבואכם לקנות גדר במבוק, רצוי יהיה להתייעץ עם נותני השירות המקצוענים בתחום, אותם ניתן למצוא בחנויות המתמחות בדבר. בכל מקרה, כמו כל מוצר עץ, את גדר הבמבוק ניתן לצבוע לאחר הקנייה בעזרת צבעי עץ סטנדרטיים אשר ניתן למצוא בכל חנות חומרי בניין. ניתן לבצע את מלאכת הצביעה באופן עצמאי. בכל אופן, צבעו הטבעי של הבמבוק הוא הפשוט והיפה ביותר.

שירת העשבים – המקום המושלם לרכישת גדר במבוק

בשירת העשבים תוכלו למצוא מגוון פתרונות לגינה ולחצר. בין אם מדובר בגינה רחבה ידיים, במרפסת פרטית או בפרויקט חוץ גדול – הצוות המסור והמקצועי של שירת העשבים ידע להתאים בעבורכם את המוצרים האיכותיים והמתאימים ביותר; כל זאת בהתאם לצרכיכם היחודיים ותקציבכם. כל זאת – מבלי לצאת מהבית. שירת העשבים מספקת שירותים שונים לרבות התקנת גדר במבוק וכל היוצא בזה; הקמת גינות על כל סוגיהן השונות – גינות גג, גינות יוקרה וכדומה ועוד ועוד. אנו מזמינים אתכם ליצור עימנו קשר ונשמח לייעץ לכם.

 

 

 

דרג עמוד זה post
התקנת גדר במבוק

לקטגוריות נוספות שאולי יעניינו אותך: דשא סינטטי, התקנת דשא סינטטי, דשא סינטטי מחיר, גדר במבוק 

עיון מהיר בכתבות נוספות